جستجویابی کامل در وب سایت های گوشی همراه

از جایی که شمار کاربران گوشی همراه از شمار کاربران دسک تاپ پیشی گرفته است، نیازی به گفتن نمی باشد که طراحان حالا بیشتر از گذشته باید طراحی هایی را خلق کنند که در ابتدا با گوشی های همراه مطابقت داشته باشد. با وجود افراد زیادی که در گوشی های همراه محصولات و یا سرویس هایی را خریداری می کنند، اخباری را مطالعه می نمایند و بیش از محدوده مکانی خود ارتباطاتی را برقرار می کنند، طراحی وب سایت ها و اپلیکیشن ها روی تجربه کاربری در گوشی های همراه متمرکز شده است.

بیشتر وب سایت ها به این درک رسیده اند که باید برای گوشی های همراه نیز بهینه سازی شوند و تجربه کاربری مفیدی را ارائه دهند. خیلی از شرکت ها درک نموده اند که نمی توانند وب سایت اصلی و اورجینال خود را در گوشی های همراه اجرا کنند. از این رو نیازی نیست در این بخش درباره علت بهینه سازی کردن وب سایت ها در گوشی های همراه صحبت نماییم.

یک راه موثر و تاثیر گذار که می توانید تجربه کاربری بسیار غنی را به کاربران گوشی همراه خود ارائه دهید را نام ببرید؟ روی جستجویابی در وب سایت ها و اپلیکیشن ها موجود در گوشی همراه تمرکز کنید. زمانی که کاربران از جستجویابی بدون مشکل در گوشی ها همراه لذت می برند و می توانند به راحتی آن چه که جستجو می کنند را به دست آورند، تجربه کاربری آن ها بسیار ارتقاء و بهبود می یابد. و زمانی که تجربه کاربری بسیار درجه یک باشد، می توانید با خود شرط ببندید که مشتریان شما از بازدید های بیشتر و بیشتری از سوی مخاطبان خود لذت خواهند برد و از این رو می توانند به میزان تبدیل مخاطبان به مشتریان وب سایت بیشتری دسترسی پیدا کنند.

بهترین جستجویابی در گوشی های همراه از جایی حاصل می شود که شما تصمیم می گیرید که چه آیتم هایی را در منو جستجویابی سایت و یا اپلیکیشن قرار دهید. به یاد داشته باشید که شما نیاز ندارید تا عوامل زیادی را در این زمینه به منظور بهینه سازی تجربه کاربری، در منو به کار ببندید. این را همیشه در خاطر خود ثبت کنید که فضای صفحه نمایش، همیشه در گوشی های همراه یک امتیاز و یک منفعت محسوب می شود، از این رو خیلی واجب و ضروری می باشد که در انتخاب آیتم های جستجویابی بسیار دقت نمایید.

جستجو
از گزینه جستجو با یک نماد آشنا و رایج در وب سایت ها و اپلیکیشن های گوشی همراه خود استفاده کنید تا کاربران بتوانند مستقیم و به سرعت به سراغ مواردی بروند که در جستجو آن ها می باشند. در صفحه نمایش گوشی های همراه نباید مشابه تعداد عواملی که در صفحه HOME وب سایت های دسک تاپ تان قرار داده بودید، به کار ببرید. در غیر این صورت، مواردی که در ابتدای صفحه دسک تاپ آشکار است، در گوشی های همراه قابل مشاهده نمی شود.

برای آن دسته از کسانی که نمی توانند آن چه که جستجو می کنند را مستقیم از بازدید وب سایت گوشی همراه به دست آورند- حالا یک مقاله طراحی سایت جدید باشد و یا یک صفحه محصولات و یا صفحه اطلاعات و تماس و غیره، فرقی ندارد- بسیار ضروری می باشد که گزینه جستجو در مکانی ساده ای برای دسترسی آن ها قرار گرفته باشد.

بهترین عملکرد این می باشد که گزینه جستجو را درست در بالای صفحه نمایش گوشی همراه قرار دهید، حالا فرقی ندارد سایت و یا اپلیکیشن باشد. با این مکان قرار گیری گزینه جستجو، می توانید اطمینان حاصل نمایید که کاربران وب سایت تان به راحتی به آن دست می یابند و از آن استفاده می کنند.

وب سایت گوشی همراه ویکی پدیا نوار جستجو را در بالای صفحه نمایش در کنار جستجویابی اصلی نمایان می سازد که هیچ کس نمی تواند مدعی شود که نمی تواند آن را پیدا کند. اما اپلیکیشن لینکدین در گوشی همراه این گزینه را در انتهای صفحه نمایش در منو جستجویابی خود قرار می دهد، در این قسمت دو روش متفاوت برای دسترسی به اهداف یکسان و واحد، نمایش داده شده است.

HOME
یکی دیگر از مقررات منو جستجویابی در ساخت و طراحی سایت و یا اپلیکیشن در سیستم عامل های گوشی همراه این می باشد که آیکون HOME باید برای هر کسی که در وب سایت و یا اپلیکیشن گوشی همراه جستجو می کند، آشنا به نظر برسد. آیکون HOME یک سمبلیک می باشد و تقریبا همه کاربران می دانند که باید با این آیکون چه کنند و زمانی که آن را در من جستجویابی مشاهده می کنند، می دانند که چه مواردی را در بر دارد و چه انتظاراتی می توانند از آن داشته باشند.

آیکون HOME برای کاربران گوشی همراه بسیار ضروری می باشد، زیرا مرور کلی و مستقیمی از مهم ترین محتواهای موجود در وب سایت تان به آن ها ارائه می دهد. این گزینه نیز باعث دسترسی ساده آن ها به محتواهای سایت تان می شود و از این رو این آیکون تنها به ارائه لینک های درون صفحات وب سایت و یا ستون های مقالات نمی پردازد.

هم چنین این مورد یک راه کاربردی برای کاربرانی می باشد که می خواهند مسیر خود را در وب سایت تان تغییر دهند تا دریابیند که سایت شما درباره چه چیزی می باشد و چه اهدافی در بر دارد، زیرا گاهی آن ها در طول جستجو در سایت، دچار سردرگمی هایی می شوند. هر چیزی از یک تماس تلفنی گرفته تا یک پیام متنی، اعلانات و هشداری هایی از جانب اپلیکیشن های نصب شده در گوشی همراه و غیره می تواند آن ها را از ادامه جستجویابی و جذب شدن به محتواهای وب سایت تان باز دارد که این گزینه به آن ها کمک شایانی می کند تا دوباره از سایت شما با آگاهی کامل لذت ببرند و تجربه کسب کنند.

زمانی که این امر روی می دهد و زمانی که توجه کاربران در وب سایت دوباره بازگردانده می شود، برای آن ها بسیار ساده می شود تا روی آیکون HOME کلیک کنند و اطلاعات بیشتری را از سایت شما به دست آورند و دریابند که آیا در سایت متناسب و معقولی قرار گرفته اند یا خیر.

وب سایت گوشی همراه فروشگاه زنجیره ای ALBERTSON یک مثال ایده آلی می باشد که این گزینه را در منو همبرگری خود به کار برده است. حتی اپلیکیشن های گوشی همراه مانند تویتر از این آیکون سمبلیک HOME در منو جستجویابی خود در قسمت فوتر استفاده می نمایند.

آیکون اشتراک گذاری
آیکون اشتراک گذاری یک گزینه ضروری دیگر در منو جستجویابی گوشی همراه شما می باشد که به سادگی نمی توان آن را حذف نمود و از آن چشم پوشی کرد. این گزینه بر اساس داده های به دست آمده از کاربران، یک توصیه اصلی و ضروری محسوب می شود. نه تنها این آیکون اشتراک گذاری می تواند وسلیه ای برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی محسوب شود و افراد را متقاعد نماید که مقاله، محصول و یا حتی وب سایت تان بسیار محبوب می باشد و می تواند بازدید بسیار و فروش بالایی را به دست آورد، بلکه یک عادتی محسوب می شود که کاربران گوشی همراه همیشه از خود نشان داده اند و همیشه تمایل دارند تا از این گزینه استفاده نمایند.

هم چنین این گزینه اشتراک گذاری محتوا، در گوشی همراه محبوب تر از دسک تاپ ها می باشد. زمانی که با این گزینه رو به رو شوید، متوجه می شوید که افراد بیشتری از گوشی همراه استفاده می کنند و از این رو افراد بیشتری به اشتراک گذاری در این سیستم عامل ها می پردازند.

درست به همین دلیل است که منو جستجویابی شما باید دارای آیکون های اشتراک گذاری منحصر به فرد باشد، همان طور که سایت CBS این کار را در سایت گوشی همراه خود انجام داده است.

بعد از تمامی این موارد، با وجود کاربران بیشتری که به محتواهای موجود در سایت های گوشی همراه جذب می شوند، باعث تاسف می باشد که آن ها از تمامی مزیت های و قدرت اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی مطلع نمی باشند.

طبقه بندی های مربوطه.
اگر شما صاحب یک وب سایت تجارت الکترونیک می باشید و یا در حال طراحی کردن آن هستید، گاهی اوقات نمی توانید منو جستویابی خود را خیلی کوتاه بسازید، اما از طرفی دیگر باید به مشتریان وب سایت گوشی همراه خود، آنچه را که جستجو می کنند، ارائه دهید: دسترسی ساده و مستقیم به طبقه بندی ها و بخش های مربوط به خرید محصولات.

به جای این که تمامی گزینه هایی که انتظار می رود در وب سایت گوشی همراه موجود باشد را در منو وب سایت تجارت الکترونیک خود قرار دهید، باید بدانید که این گونه وب سایت ها تنها نیاز دارند تا مواردی را در این منوها شامل شوند که به کاربران در خرید کردن محصولات کمک می کند و آن ها را به سمت آن چه که می خواهند خریداری نمایند، سوق می دهد.

منو جستجویابی هر دو وب سایت JC PENNY و EB GAMES، منو همبرگری فوق العاده ای می باشد که لیستی از انتخاب های طبقه بندی شده در وب سایت را برای کاربران آشکار می سازد، از این رو به خریداران کمک می شود تا هر مکان و هر بخشی از وب سایت گوشی همراه که می خواهند، بروند و خرید خود را به نحو احسنت و سریع به عمل برسانند.

انتخاب های محدود درباره گزینه های موجود در منو جستجویابی وب سایت و یا اپلیکیشن گوشی همراه
به عنوان طراح، گاهی اوقات شما وسوسه می شوید تا عوامل بسیاری را برای مشتریان وب سایت خود در این منو جستجویابی قرار دهید. این مورد می تواند منو جستجویابی وب سایت تان را در گوشی همراه سرشار از گزینه های متعدد سازد. زمانی که بحث سایت های گوشی همراه می شود، هر چه انتخاب ها برای آیتم منو جستجویابی کمتر باشد، تجربه کاربری بهتری به دست می آید. آخرین چیزی که می خواهید باید این باشد که به مشتریان سایت خود لیست کوتاهی از انتخاب های محدود را ارائه دهید، به این ترتیب است که می توانند مطابق با این انتخاب ها به جستجو در وب سایت شما بپردازند.

البته این موضوع در وب سایت های گوشی همراه از اهمیت دوبرابری برخوردار می باشد، جایی که مردم بسیار بی صبر می باشند و می خواهند هر چه سریع تر نیازهای شان را برطرف سازند و به همین ترتیب است که نمی خواهند تمام روز خود را صرف یافتن موردی کنند که به جستجو آن می باشند.و به یاد داشته باشید که اگر وب سایت شما نتواند در تامین نیازهای آن ها درست عمل کند، صد ها سایت و یا اپلیکیشن دیگر وجود دارد که به آن ها تجربه کاربری بهتری ارائه می دهند و از این رو به سمت آن ها می شتابند و سایت و یا اپلیکیشن شما را ترک می کنند. نباید مخاطبین و مشتریان وب سایت خود را به سمت رقیبان تان هدایت کنید و خود را به عنوان یک وب سایت و یا اپلیکیشن با طراحی نامتناسب مشهور سازید.

گوشی های همراه این روزها بسیار بزرگ و حائز اهمیت می باشند. طراحی هدفمند و مطابق با عملکردهای که مشتریان وب سایت تان می خواهند انجام دهند، مهم ترین و کاربردی ترین توصیه در این زمینه می باشد. زمانی که با ذهنیت و روش “ابتدا گوشی همراه”، طراحی وب سایت های خود را آغاز نمودید، به یاد داشته باشید که استفاده از روش مینیمالیست برای کاربران در این سیستم عامل های گوشی همراه می تواند شگفتی بی آفریند. هر چه گزینه های کمتری در منو جستجویابی خود قرار دهید، کاربران کمتر دچار حواس پرتی می شوند و به موارد بیهود توجه نمی کنند، در غیر این صورت این امر ممکن است آن ها را از هدف وب سایت تان دور نگاه دارد. شما همیشه باید راه و مسیری را در طراحی سایت و اپلیکیشن خود برای کاربران تان مشخص نمایید که به راحتی هر آن چه که می خواهند را به سرعت بیابند. این است تجربه کاربری بهینه ای که می توانید به مخاطبان مشتریان سایت خود ارائه دهید. مطمئن باشید از این طریق هم درآمد و فروش بیشتری از این طراحی سایت ها به دست می آورید و هم باعث می شوید تا وب سایت تان بسیار سرشناس شود و همه درباره تجربه کاربری شگرفی که از آن به دست آورده اند با دوستان و آشنایان خود صحبت نمایند. به این ترتیب است که سایت شما بر سر زبان ها می افتد و مخاطبان و کاربران بیشتری به سمت سایت تان رجوع می کنند که این امر می تواند نقطه مثبتی هم برای شما (به عنوان طراح وب) و هم برای مشتریان وب سایت تان و هم برای مخاطبان آن ها، محسوب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X