چگونه مورد توجه برند های بزرگ و مشهور قرار بگیریم؟

همه ما رویا کار کردن با برند های بزرگ دنیا را داریم. مایکروسافت، گوگل، اپل، مکدونالد، کوکاکولا و … . همه آن ها یک مورد مشابه و مشترک را دارند: جلب نمودن توجه آن ها بسیار سخت می باشد و نیاز به ترفند هایی دارد. خیلی از آن ها کارمندان بسیاری را به کار می گیرند و در سراسر دنیا دفاتر و شعبه هایی دارند. آن ها بارها و بارها از طراحان مستقل شنیده اند که می توانند مواردی را خلق کنند که همگان را در سراسر دنیا متعجب سازد.

از این رو چگونه می خواهید نظرشان را جلب کنید؟ برند های بزرگ و مشهور در دنیا به دنبال چه کارمندان و یا طراحان مستقلی می باشند؟  ما در این مقاله طراحی سایت سعی داریم تا به توصیه ها و پیشنهادتی بپردازیم که باعث می شود تا شما توسط برند های مشهور و بزرگ متوجه قرار بگیرید. به دلیل اینکه شاید این توصیه ها برای همه افراد به کار نرود، باید ابتدا تست و بررسی شده و سپس به کار بسته شود.

 

یک نمونه کار قدرتمند بسازید.

در نهایت، اولین چیزی که هر برند بزرگ و مشهوری می خواهد، نگاه کردن به کارهایی است که در گذشته انجام داده اید. حتی اگر دارای رزومه و یا CV با توصیفات و تشریحاتی باشید، باز هم این برند های بزرگ، مثال ها و نمونه هایی از کارهایی که انجام داده اید را می خواهند، آن ها به توضیحات طولانی خیلی توجه نمی کنند. آن ها تنها از خواندن روزمه ها و CV ها می خواهند دریابند که کارمند و یا شخص مورد نظر تا چه حد استعداد دارد. مطمئن باشید که تحصیلات ارشد و بالاتر در جلب نظر آن ها تاثیر گذار می باشد، اما وجود تصاویر در نمونه کار تان می تواند بیش از این حرفا بی ارزد. برند های بزرگ و برجسته بیشتر به کارهایی که در گذشته انجام داده اید راغب می باشند و می خواهند دریابند که زمانی که یک نوجوان بودید، چه نمراتی را به دست آوردید.

اطمینان حاصل کنید که یک نمونه کار عالی را برای خود تهیه می کنید که می تواند نشان دهنده کاری که انجام می دهید باشد و به خوبی از شما و استعداد های تان تعریف نماید.

اگر به تازگی می خواهید در این زمینه فعالیت کنید، سرویس های تان را به تجارت های محلی تان با در نظر گرفتن تخفیف و یا به صورت رایگان ارائه دهید. حتی اگر شما طراحی را برای یک مغازه شیرینی فروشی کوچک در انتهای خیابان انجام می دهید، سعی کنید به خوبی کار خود را در معرض نمایش بگذارید. با این روش، شما کارهایی را انجام می دهید که برای نام بردن از آن ها در نمونه کارتان افتخار می کنید. شما هرگز نمی دانید که کوچک ترین و جزئی ترین کارهای تان نیز می تواند روی تصمیم گیری برند های مشهور و بزرگ تاثیر گذار باشد.

زمانی که درباره نمونه کارها صحبت می کنیم، نباید به این فکر بی افتید که هر بخش از پروژه و کاری که انجام داده اید را باید نشان دهید. ۶ تا ۸ مثال و یا نمونه عالی از تجربیات تان می تواند به خوبی معرف استعداد و تخصص های تان باشد و این مورد خیلی بهتر از این می باشد تا چهل مورد را در نمونه کار خود قرار دهید و آن را شلوغ و نامرتب سازید. برند های بزرگ زمان کافی برای خواندن تمام نمونه کارها و تجربیات شما را ندارند، از این رو تنها پروژه هایی را در نمونه کار خود قرار دهید که می تواند به خوبی شما را به آن ها معرفی کند. نمونه کار شما چاپی باشد و یا دیجیتالی فرقی ندارد، تنها باید به گونه ای باشد که بتواند باعث جلب نظر برند های بزرگ شود.

 

برخی کارها و پروژه ها را به صورت رایگان انجام دهید.

هر کسی موارد رایگان را دوست دارد. و شما زمانی که دریابید که برند های اصلی از مشاهده کارهای رایگانی که انجام داده اید بسیار جذب شما می شوند، متعجب خواهید شد. اگر یک طراح وب سایت می باشید، ارائه رایگان مجموعه آیکون و یا یک جفت الگوی PSD می تواند شما را در نظر برند های بزرگ، برجسته نمایان سازد. اگر شما سرویس های بازاریابی را ارائه می دهید، می توانید کتاب های الکترونیکی را به صورت رایگان عرضه بدارید. هر سرویسی که ارائه می کنید فرقی ندارد، شما باید به ساخت مواردی به صورت رایگان فکر کنید که خیلی وقت تان را نمی گیرد ولی برای مخاطبان و کسانی که از آن ها استفاده می کنند، بسیار ارزشمند و مفید می باشد.

از سایت هایی مانند BEHANCE.NET و یا DRIBBLE.COM بهره بگیرید تا بتوانید سیستم عاملی برای ارائه این موارد رایگان در اختیار داشته باشید. برند های بزرگ به این موارد، مخصوصا زمانی که شما یک طراح وب سایت مستقل باشید، بسیار توجه می کنند.

 

در میان رقیبان تان پایدار وبرجسته باشید.

به یاد داشته باشید که برند های بزرگ با طراحان وب سایت مستقل بسیاری صحبت می کنند و آن ها ایمیل های بسیاری را به صورت روزانه از این بابت دریافت می نمایند. شما نیاز دارید تا اطیمنان حاصل نمایید که در میان رقیبان خود ممتاز و برجسته دیده می شوید. یک راه برای این کار این است که از روش مناسبی به کار بگیرید. زمانی که متوجه می شوید که برند های بزرگ به دنبال یک طراح مستقل می باشند، به جای این که به آن ها ایمیل دهید و نمونه کار خود را کپی و پیست کنید و به برای آن ها ارسال کنید، مستقیم به دفتر کاری آن ها بروید و کتابچه چاپی نمونه کارتان را به آن ها ارائه دهید. شاید پرینت و موارد چاپی به نظر هنر قدیمی باشد، اما اینکه این روز ها از این هنر خیلی استفاده نمی شود، می تواند یک پوئن مثبت برای شما باشد تا در میان رقیبان تان متفاوت دیده شوید.

اگر واقعا می خواهید تا بر رقیبان تان در این زمینه غلبه کنید، از شرکت هایی مانند BURGOPAK استفاده کنید تا بسته بندی های خارق العاده و منحصر به فردی را برای نمونه کار چاپی شما ایجاد نمایند و به این ترتیب آن ها را برای برند های بزرگ مد نظر خود ارسال کنید. مطمئن باشید که با این کار جلب رضایت شان حتمی است و برای صحبت کردن، از شما دعوت به عمل می آورند.

 

طراحان مستقل برای شرکت های طراحی دیجیتالی

در بیشتر شرایط، برند های بزرگ مایل می باشند بیشتر با شرکت های طراحی کار کنند تا با افراد مستقل. دلیل این امر می باشد که آن ها می خواهند از مزایا کار گروهی بهره ببرند. خیلی از پروژه های بزرگ یک شرکت طراحی وب سایت به طراحان مستقل در منزل واگذار می شود، از این رو سعی کنید که با شرکت های طراحی دیجیتالی بسیاری کار کنید تا به این صورت در انجام پروژه های شان سهیم شوید و بتوانید نظر برند های بزرگ را جلب نمایید.

شما می توانید به متد های جلب نظر برند های بزرگ که در بالا به آن اشاره شد، نیز دوباره روی آورید. یک لباس رسمی و شیک بپوشید، نمونه کار عالی و چشمگیری را برای خود بسازید و مستقیم به دفتر کاری شان بروید. این روش بهتر از ارسال ایمیل در صندوق ورودی شان می باشد و تاثیر بسیار بیشتری در بر دارد.

در کنار این مورد، باید به دنبال استدیو و یا شرکت های طراحی دیجیتالی در کشور خود باشید (بله کشور نه منطقه خود؛ زیرا حداقل چند نفری از راه دور تمایل دارند تا با شما کار کنند) و برای آن ها یک ایمیل ارسال کنید. سعی نکنید که به یک ایمیل کلی و عمومی بسنده کنید و آن را برای ۵۰ شرکت طراحی به صورت مشابه ارسال نمایید- شما از این روش هیچ نتیجه ای را به دست نمی آورید.

به جای این مورد، شرکت های طراحی دیجیتالی را که به نظر می رسد با برند های بزرگ کار می کنند را انتخاب کنید و برای آن ها یک ایمیل شگفت انگیز و مناسبی را بنویسید. زمانی که این شرکت ها شما را پذیرفتند، از نام شما نیز در پروژه های تیمی خود اسم می آورند و این مورد به نفع شما می باشد. به گونه ای خود را برای این شرکت ها نمایان سازید که آن ها گمان کنند که اگر با شما کار نکنند، موقعیت بسیار خوبی را از دست می دهند. به آن ها متذکر شوید که چگونه می توانند با سرویس هایی که ارائه می دهید و تجربه هایی که در اختیار دارید، بر ارزش تجارت شان بی افزایید. اگر زمان کافی دارید و موافق می باشید، سعی کنید به صورت مستقیم این سرویس های خود را به آن ها نشان دهید.

برای مثال، اگر شما یک طراح وب سایت می باشید، یک بخش از وب سایت آن ها را دوباره طراحی کنید و توضیح دهید که چگونه طراحی مجدد شما می تواند سایت شان را بهبود دهد. اگر یک بازاریاب می باشید، از هوش خود بهره بگیرید و به آن ها بگوید که رقیبان شان چه کارهایی انجام می دهند و چه کمبود هایی نسبت به رقیبان خود دارند. بعد از این که ایمیلی را به آن ها ارسال نمودید، اگر پاسخی را دریافت نکردید، از این که پیگیر شوید تا اطمینان حاصل نماید که ایمیل تان در میان انبوه ایمیل هایی که آن ها دریافت می کنند گم نشده است، نترسید. شاید به این ترتیب اندکی از زمان تان گرفته شود، اما به یاد داشته باشید که اگر حتی نظر یک برند بزرگ را بتوانید جلب کنید، به راحتی می توانید برند های مشهور دیگر را نسبت به خود متوجه و آگاه سازید.

 

از این که ابتکار عمل داشته باشید، نترسید.

شاید جلب نظر برند های بزرگ اندکی دلهره آور باشد، اما از این که ابتکار عمل داشته باشید، نترسید. اگر سرویسی که ارائه می دارید بسیار منحصر به فرد می باشد، برند های بزرگ و مشهور ممکن است تا زمانی که درباره سرویس ها خود توضیح ندهید، این موضوع مهم را درنیابند. شما باید خودتان را در مسیر دید این برند های بزرگ قرار دهید. در برخی شرایط، بهترین متد و روش این می باشد که مستقیم به دفتر کاری این برند ها بروید و از تصمیم گیرنده شرکت آن ها درخواست یک ملاقات کنید.

اگر آن ها تمایل ندارند تا در وهله اول با شما دیدار داشته باشند، امید خود را از دست ندهید و به سعی خود ادامه دهید. شما ممکن است نیاز داشته باشید تا روش تان را تغییر دهید و راه های مناسب تری را به کار بگیرید. می توانید نام شخصی که در آن شرکت تصمیم می گیرد را بیابید و یادداشت و هدیه ای را به نام خود برای آن ها بفرستید و نام برند و یا تجارت تان روی آن مشخص نمایید. برای مثال، اگر یک برند بزرگ در صنعت ماشین را در نظر دارید، یک شرکتی را بیابید که اسباب بازی های سفارشی را می سازند و سپس برخی ماشین های اسباب بازی را که سفارش داده اید را با نام برند و تجارت خود و با اندک توضیحاتی درباره زمینه کاری و استعداد های خود برای آن ها بفرستید. شاید آن ها به سرعت از شما درخواست همکاری نکنند، اما اسباب بازی هدیه شما را روی میز خود قرار می دهند و از جایی که برند شما روی آن حک شده است، همیشه به یاد شما می مانند.

 

تحقیقاتی را در این زمینه انجام دهید.

مزیت کار کردن با برند های بزرگ این می باشد که ستاره ای در تاریخ تجربه کاری شما به شمار خواهند آمد. سعی کنید تا تحقیقاتی را درباره آن ها انجام دهید. حتی اگر برندی باشد که شما فکر می کنید به خوبی آن را می شناسید، اطمینان حاصل کنید که آن چه که در گذشته انجام داده اند را بررسی می کنید و از برنامه های آینده شان نیز اطلاعاتی به دست آورید. زمانی که به آن ها سرویس های خود را نشان دادید، آماری بگیرید که آیا درباره این سرویس ها بازخوردهایی را ارائه می دهند و یا اقرار می کنند که به شما نیاز دارند یا خیر.

از جایی که این برند های بزرگ نیز نام را شما را در گوگل جستجو می کنند تا کارهای گذشته تان را بررسی نمایند، اطمینان حاصل کنید به خوبی خود را در معرض نمایش آن ها می گذارید و نشان می دهید که چه کاری می کنید و چه موادری را به آن ها ارائه می دارید.

 

 

با اعتماد به نفس و مشتاق باشید، اما در عین حال سعی کنید فروتن باشید

تفاوت بسیاری میان اعتماد به نفس و از خودراضی بودن وجود دارد. شما باید با رفتار و سلوک تان بتوانید نظر آن ها را جلب کنید. مشتاق و علاقه مند بودن به کار خود، مسری است و از این رو اطمینان حاصل کنید که شما درباره کاری که برای آن ها می خواهید انجام دهید، بسیار شوق دارید.

اگر زیادی اعتماد به نفس داشته باشید و احساس غرور کنید، هرگز نمی توانید به هدف اصلی خود دست یابید. شاید شما نتوانید قاضی خوبی بر رفتارهای تان باشید، از این رو از همکاران و دوستان صمیمی و خوب خود بخواهید تا در این زمینه به شما اظهار نظر کنند. سعی کنید سوالاتی که انتظار دارید تا برند های بزرگ از شما بپرسند را تمرین می کنید و در پاسخ به آن ها اعتماد به نفس لازم را کسب کنید.

از این که بگویید جواب سوالی را نمی دانید و یا تجربه ای در زمینه ای ندارید، نترسید. به یاد داشته باشید که شخصی که با آن صحیت می کنید، ممکن است در آینده مدیرتان و یا جزوی از تیمی باشد که می خواهید در آن کار کنید. آن ها بسیار خوشحال می شوند تا با افرادی آشنا بشوند که به حدی خاضع و فروتن هستند که میل به یادگیری بیشتری داشته باشند و این موضوع بهتر از افرادی می باشد که سعی دارند تا اعدا کنند که همه چیز را می دانند.

 

سعی کنید تا آن ها شما را به یاد بیاورند.

همان طور که در بالا به آن اشاره شد، برند های مشهور و بزرگ روزانه با افراد بسیاری صحبت می کنند. در صورتی که نتوانید کاری کنید که شما را به یاد بیاورند، زمانی که می خواهند تا کارمند و یا طراح مستقلی را به کار بگیرند، به زودی فراموش می کنند که شما یک روز با آن ها در این باره صحبت کرده اید.

از این رو حتی اگر نمونه کار دیجیتالی در اختیار دارید، یک کپی از نسخه چاپی را نیز در یک فولدر جذاب و چشمگیر به آن ها ارائه دهید تا بعد از این که از پیش آن ها رفتید، به نمونه کار چاپی تان نگاهی بی اندازند. به آن ها توضیح دهید که روش و پروسه کاری تان به چه صورت است و چگونه می توانید به بهبود تجارت شان کمک کنید. به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشد و فروتن باشید تا بتوانید جواب سوالاتی را که نمی دانید بی گدار پاسخ ندهید. به یاد داشته باشید که آن ها انسان بوده و ربات نمی باشند و ممکن است حس شوخ طبعی هم داشته باشند. آن ها خانواده، منزل، نگرانی ها و استرس های مخصوص به خودی را مانند شما دارند. بسیاری از آن ها هم راه شما را طی کرده اند تا در این برند های بزرگ و مشهور فعالیت کنند. از این رو با شما همدردی می کنند. اگر شما در این شرایط نیز استعداد و مهارت ها و ابتکار عمل خود را به آن ها نشان دهید، به راحتی می توانید نظرشان را جلب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X